onsdag, juli 11

Tisdagkväll och ännu en Mansion 100k turnering.
Började med Ufo handen Q 10 som jag spelar men ger upp den efter turn då motståndaren satsade hårt.
Får iaf lite händer som AK,AQ och 88 som jag spelar och vinner en del.
Ligger runt 3000 efter 45 min.

En viktigt hand där knappen ställer mot min AK jag synar och han har KQ.
Men floppen är såklart en Q men på river kommer J och jag har stege.
Har 4500 i första pausen.

Limpar med 88 och floppen kommer J 8 J !
checkar en spelare satsar 600 och jag ställer han synar med QJ
turn Q....

Tilten kommer direkt hade haft över 8000 har nu 3500 marker.
Ligger runt det till andra pausen och är väldigt short.

En limpar och jag har K9 på SB och synar upp 100 till.
Vi är tre som ser floppen K J 5
Limparen satsar 600 jag har 2700 och ställer in.
BB foldar men limparen steker länge sen synar han med QQ.
Potten är på 7000.
turn 9
river Q......

MEGA TILT !!!

GÅr det att bryta ihop och komma igen ????

/Jörgen

1 kommentar:

Anonym sa...

Vi biter ihop och kommer igen...