fredag, juli 6

Mansion $100k Guaranteed 5/7 22.00

Hade i förväg bestämt oss för att lira kvällens Mansions $100k Guaranteed med samtliga 3 konton, tyvärr gick det inget vidare i satelliterna men inköpen blev iallafall något reducerade. Har haft grymt otur nu ett tag med en peak då jag och fredde lyckades ta båda ballongerna i en satellit, 6.a resp 7.a...riktigt dåligt men vi spelade rätt. Ballongparty utlovas i sommar :)
Kvällen började på pizzeria La Torre i Hallsta där Peddan, Calle och Atila slöt upp med Team Ufo. Efter en kebab och 2 stora starka visslade det till i semester tarmen...fan va skönt det ska bli, men en vecka till måste man stå ut på jobbet...

Vi snackar lite om att eventuellt dra till Gotland och spela helgen v.31, låter jävligt skoj men inget är bokat ännu.

Händer inget anmärkningsvärt första halvtimmen på turren. Jag hittar iofs KK i Cut-off, blindsen ligger på 25/50. Höjer upp till 200 och får en syn, floppen visar självklart ett A tillsammans med 10x, synar en 300 höjning men får ingen hjälp av turn och lägger mig där efter en 800 höjning. Nere på 2000 efter det (2500 start).

Fredde plockar upp 33 strax efter och synar en svag höjning (150 tror jag), floppen visar 36x och Fredde checksynar en 300 höjning, turn 4 och fredde reraisar här killen som höjt 300 till 1000 varpå killen ställer och vi synar såklart....Fiskjäveln visar 44 och har dragit in en 2 outare och förste man ute...tilt!!!!

Snart hittar jag AK i sen position och höjer upp till 250 efter 2 tidiga limp, en syn och floppen visar K104 nice. Jag checksynar en 300 höjning, turn 9 och degen åker in...får syn av en 910 och allt ser mörkt ut men klonken är ett faktum när A:t kommer på rivern. Uppe på 4000, skönt.

Får sällskap av en HPKare på bordet, Lars K alias MadL tar plats till vänster om mig och vinner direkt en pott med stege och har då vackra 8500 marker np Lars.

Paus!

Jörgen hittar A5 på sb när blindsen är 75/150, synar och floppen visar A28. Checkar och en kille satsar 600 i vad som verkar vara ett positionsbet...Jörgen kastar in all deg och får efter viss tvekan syn av A10 och är tyvärr ute han med.

Jag försöker stjäla från lilla blinden med K10ss men får en syn och tappar ca 1000 i den potten...illa. Nere på strax under 2000 nu och short.
Plockar upp A3 på bb (100/200) en kille höjer till 600 och sb synar. Här är vi oense huruvida vi ska ställa in degen eller lägga oss...vi väljer till slut att lägga oss. Rätt eller fel??? Hilfe!

Väl nere på 1600 ställer jag på knappen med A5 och får syn av 99, ingen hjälp och ute jag med.
Ingen kväll att minnas för Team Ufo, men men...vi kommer tillbaks.

/Andreas

Inga kommentarer: